Skip to main content

Skiltning af cyklernes bevægelse i trafikken

From "Bedre forbindelser for gående og cyklister i Nuuk"

Go to the project

Særligt i rundkørsler og ved fodgængerfelter kan jeg som cykelist blive i tvivle om hvordan jeg skal bevæge mig i trafikken, også når gangstiens placering skifter fra højre til venstre side af vejen.

jeg stiger af cyklen og trækker over fodgænger felter, men får ofte underlige blikke og folk dytter også, hvis de skal vente ekstra fordi de forventer jeg kommer cyklende i hurtig fart henover fodgængerfelterne.

Ved ikke om der er nogle uskrevne regler om cykler, men jeg føler mig utryk, usikker og presset til at lave baneskift, opstandsninger og mærkelige sving. Jeg tror også bilisterne er usikre på hvor de har mig.

Ønske: Tydelig skiltning til cyklister og bilister om, hvor cyklerne skal være og hvilket vejforløb man skal tage/ hvilken retning cyklisterne kommer fra.

Comments

Commenting is not possible because this project is currently not active.

Posted by

Current status

viewed

Location

Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq
Powered by Esri